Eigen Fabrikaat

Toggle Menu

Online shoppen? Zeker met je creditcard

International Card Services BV (ICS) is met meer dan 3 miljoen uitgegeven creditcards, marktleider in Nederland. Om alle creditcardbezitters bewust te maken van de voordelen van (online) betalen met de creditcard ontwikkelde Eigen Fabrikaat een categoriecampagne.

ICS_logo_VMC_RGB_pos

DOELSTELLING

  1. Stimuleren van creditcardgebruik bij online aankopen.
  2. De voordelen van de creditcard verder laden.

DOELGROEP

Alle creditcardbezitters in Nederland die bij hun online aankopen nu nog vooral iDeal gebruiken om te betalen.

TV-COMMERCIALS

CONCEPT

We ontwikkelden een centrale campagnegedachte, inclusief identiteit, onder de noemer: Veilig online shoppen? Zeker met je creditcard. ‘Zeker’ als in ‘zekerheid’. Maar ook als in ‘dat is toch logisch!’. Zo maken we creditcardgebruik tot iets vanzelfsprekends. Want als je eenmaal weet wat je al in huis hebt, voelt het bijna gek dat je niet met je creditcard betaalt.

BANNERS ALGEMEEN


BANNERS STELLINGEN

RESPONSIVE WEBSITE

visual

APP EN EDM

visual

INTERACTIEVE PREROLL

visual

ADVERTENTIE EN DM-PACK

visual

RESULTATEN

Een categoriecampagne gericht op gedragsverandering heeft natuurlijk tijd nodig, maar de eerste resultaten zijn uitstekend. Het aantal online transacties met creditcard, steeg met ruim 16% ten opzichte van een jaar eerder. Daarnaast trok de campagnesite vanuit het niets ruim 300.000 unieke bezoekers. Mede dankzij de campagne en gekoppelde PR activiteiten wordt ICS meer en meer als betaalautoriteit gezien.

Overzicht