Eigen Fabrikaat

Toggle Menu

KLM Werelddeal Weken & Live High Five

De KLM Werelddeal Weken prijscampagne is een belangrijk instrument geworden voor KLM om de sales te boosten en de prijsperceptie positief te beïnvloeden. Om de campagne extra zichtbaarheid te geven ontwikkelden we een impactvolle PR stunt: Live High Five.

KLM_intro

Case film live high five

DOELSTELLING

  1. Direct stimuleren van de ticket-verkoop (met voordeel op ruim 100 bestemmingen).
  2. Het beïnvloeden van de KLM prijsperceptie (prijs/kwaliteitverhouding).
  3. Doel van de PR stunt is extra bereik & impact in aanvulling op de ATL inzet.

DOELGROEP

Nederlanders tussen de 25 en 55 jaar oud met (latente) vakantie reisplannen. Ze kennen KLM als een goede, maar niet als een goedkope luchtvaartmaatschappij.

CONCEPT

Iedereen herkent dat gevoel wel als je op vakantie iets moois beleeft of voor een gunstige prijs iets koopt. Dat gevoel van YES, een Werelddeal! En een dergelijk geluksmomentje vier je samen, bijvoorbeeld met een high five. Met dit positieve inzicht werd een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief een bijzondere interactieve activatie waarmee we Amsterdam en New York voor 1 dag verbonden d.m.v. high fives.

TV COMMERCIALS

RESPONSIVE WEBSITE

visual

RESPONSIVE EDM

visual

RADIO COMMERCIALS

Commercial - KLM Werelddeal WekenDownload audio file

Commercial - KLM Werelddeal WekenDownload audio file

FLOORAD

visual

OUTDOOR EN PRINT

visual

RESULTATEN

De KLM Werelddeal Weken zijn een begrip geworden en worden ieder jaar succesvoller.

De ‘high five’ campagne scoorde opnieuw maximaal resultaat met bijna +20% omzet. Daarbij klom ook het percentage directe boekers via klm.nl en werd de campagne uitstekend getest in de KLM brandtracker. De activatie genereerde in slechts 2 weken tijd zo’n 1 miljoen unieke videoviews, 41.000 interacties en volop (inter)nationale PR-aandacht!

Overzicht