Eigen Fabrikaat

Toggle Menu

Ziggo. Nóg meer verbonden met alle klanten.

Ziggo wil de band met haar abonnees vergroten. Op een manier die past bij de merkgedachte van Ziggo: elkaar verbinden.

Ziggo_logo

Casefilm

Doelstelling

Meer klanttevredenheid, daarmee is het doel van deze campagne om de NPS te verhogen. Oftewel hoeveel mensen zullen Ziggo aanbevelen?

Doelgroep

Alle klanten van Ziggo.

Concept

Ziggo verandert vijf keer per jaar tv-kijken in een uitje, gewoon bij je thuis. Iets dat je wil delen met je vrienden of familie. Bijvoorbeeld samen het Thuisconcert beleven en interactief meedoen. Of zelf zingen met het Sing-a-longfestival tijdens het weekend van het Songfestival, een week lang de nieuwste series kijken tijdens de Series Nights, stap voor stap meekoken tijdens de live kookworkshop Christmas Bites én samen met Ziggo van de meest treurige dag van het jaar de leukste maken, met de Blue Monday Conference.

Thuisconcert

Het thuisconcert bij je thuis begint met het maken van een concertposter. Om in stijl je vrienden uit te nodigen. Tijdens de concerten op kanaal 12, kan iedereen via het Second Screen stemmen op de nummers, de quiz spelen en live chatten met Nick & Simon, 3JS en Jan Smit. Deelnemers maken zelfs kans op een eigen thuisconcert!

visual

Sing-a-longfestival

Iedereen kan tijdens het weekend van het Songfestival nu eens lekker zelf zingen. Tijdens een gezellig avondje karaoke thuis. Een Karaokeroulette via Second Screen bepaalt wie er aan de beurt is. En je kan elkaar punten geven, net zoals tijdens het Songfestival.

visual

Series Nights

Series kijken is actueel. En helemaal als je de allernieuwste kan kijken. En dat kan tijdens Series Nights. Een week lang elke avond gratis HBO series, sneak previews en premières van de allernieuwste series dit seizoen, alleen voor Ziggo abonnees.

visual

Christmas Bites

Klanten van Ziggo kunnen stap voor stap meekoken met Rudolph van Veen tijdens de eerste Live Kookworkshop op tv. Helemaal in de kerstsfeer, om alvast inspiratie op te doen voor het kerstdiner. Via Twitter is het mogelijk vragen te stellen aan Rudolph en alle resultaten te delen met de rest van Nederland.

visual

Promo

Radio

Radio - Christmas BitesDownload audio file

Blue Monday Conference

Ziggo maakt van de treurigste dag van het jaar de leukste. Klanten van Ziggo kunnen namelijk de live Blue Monday Conference op digitaal kanaal 12 kijken. En de rest van de week gratis comedy van Comedy Central Extra. Daarnaast winnen degenen die de grap op de Facebookpagina van Ziggo het grappigste afmaken, gratis kaarten voor de Conference in de  Ziggo Studio.

Promo

Radio

Radio - Blue Monday ConferenceDownload audio file

Resultaten

De NPS score is in een jaar tijd van -26 gestegen naar -12 en hiermee is Ziggo van de 5e positie naar de 2e positie gestegen in haar branche.

Verder heeft de campagne veel positieve reacties via social media opgeleverd op onder andere de Facebook pagina van Ziggo.

Overzicht