Eigen Fabrikaat

Toggle Menu

Ik ben goede buur

Burennetwerk koppelt Amsterdamse goede buren aan buurtgenoten die hulp nodig hebben. Bij kleine klusjes, een wandelingetje of bijvoorbeeld de boodschappen. Een mooi initiatief. Maar nog veel te weinig Amsterdammers weten dat Burennetwerk er is. De uitdaging is om – nagenoeg zonder budget – voor meer bekendheid te zorgen.

HIP018 Logo_Adam-def

DOELSTELLING

  1. Maak Burennetwerk wereldberoemd in Amsterdam.
  2. Zorg voor meer aanmeldingen van goede buren.
  3. Verlaag de drempel voor hulpvragers.

DOELGROEP

Alle inwoners van Amsterdam.

CASEFILM

CONCEPT

We laten goede buren zelf campagne voeren. Op een rebelse manier, als bij een beweging. Ze staan ergens voor, en willen gezien worden. Het I Amsterdam logo op het Museumplein wordt ‘gehackt’ en de boodschap ‘ik ben goede buur’ en ‘goede buur was hier’ duikt overal op in het Amsterdamse straatbeeld. Trots maken de goede buren zichzelf bekend via posters, stickers, tassen, bordjes, bierviltjes, zadelhoesjes, green graffiti… Eén ding is duidelijk. Amsterdam zit vol met goede buren, en ze zijn in de buurt als je ze nodig hebt!

LANDING PAGE

visual

Online wordt duidelijk wie deze goede buren zijn, welke klusjes ze doen, en wat hun verhaal is.

SOCIAL MEDIA

visual

STUNT

PR

RESULTATEN

Mede dankzij de hulp van aangesloten partners en leveranciers, en de goede buren zelf, werd de campagne een groot succes. In de eerste week heeft een recordaantal nieuwe goede buren zich aangemeld, is er nog nooit zoveel interactie op social media geweest en staat de telefoon bij Burennetwerk roodgloeiend met nieuwe aanvragen. Een leuk bijkomend effect: veel ‘slapende’ goede buren werden weer actief.

Overzicht