Eigen Fabrikaat

Toggle Menu

Travel Alberta de Instatrip

Hoe verleid je de doorgewinterde Nederlandse wintersporter om eens verder te kijken dan de Alpen? Met die uitdaging ontwikkelden we voor Travel Alberta een innovatieve content campagne, met daarin de Canadese Rocky Mountains & KLM’s nieuwe bestemming Edmonton centraal.

Travel_alberta_intro

DOELSTELLING

  1. Creëer awareness voor Alberta als unieke wintersport-bestemming.
  2. Promoot de nieuwe KLM verbinding Amsterdam – Edmonton.
  3. Genereer traffic & leads voor de aangesloten tour operators.

 

DOELGROEP

Nederlandse wintersportliefhebbers (25 – 55) voor wie wintersport meer is dan alleen maar ski & apres-ski. Waarbij we focussen op tweeverdieners zonder kinderen en actieve oudere stellen (50+) met de kids uit huis. Zijn het ‘adventure seekers’ die op zoek zijn naar unieke ervaringen, weg van de gebaande paden en overvolle pistes.

TA_screenshot mobiel

Casefilm

CONCEPT

De Canadese Rockies in Alberta zijn een visueel schouwspel dat bijna geen woorden nodig heeft, of zoals men zegt: ’Seeing is believing’. Met die gedachte ontwikkelden we ’s werelds eerste interactieve reisplanner op basis van Instagram foto’s: de Instatrip.

In de mobile-first ontwikkelde applicatie gaven we de doelgroep de mogelijkheid om een eigen reisplan samen te stellen, met KLM’s nieuwe bestemming Edmonton als start – en eindpunt. Op deze manier lieten we deelnemers op een visuele wijze kennismaken met Alberta als wintersportbestemming. Het persoonlijke reisplan kon daarbij eenvoudig worden gedeeld op social media. De campagne werd aangejaagd door diverse influencers en 2 gelukkige winnaars maakten hun eigen Instatrip die als mini-documentaire werd uitgezonden op Discovery Channel.

GIF SHARES

trip-1

trip-2

trip-3

trip-4

Registratie Discovery

Noah’s voorbereiding

Influencer Noah

ONLINE

RESULTATEN

De Instatrip is vernieuwende ‘destination marketing’ en niet zonder resultaat! Een aantal cijfers:

• Met de Discovery Channel inzet werden 3,5 miljoen mensen bereikt binnen de doelgroep

• De campagne genereerde in 2 maanden tijd 111.564 sociale interacties

• Er zijn 6.322 unieke Instatrips gemaakt met een gemiddelde time in-app van 2.46

Dit alles zorgde ervoor dat de 6 aangesloten Tour Operators deze winter 48% meer pakketreizen op KLM’s nieuwe bestemming Edmonton verkochten t.o.v. het introductie-jaar van KLM bestemming Calgary in 2009!

Overzicht